onsdag den 25. juli 2012

Kikærtepaneret squash

Der jeg var nede i vores lokale grønsagsbiks i går for at købe kikærtemel til fladbrød foreslog den søde dame bag disken mig at jeg pannerede kartoffelskiver med kikærtemel og stegte dem. Idéen lyder jo rigtig god, men da kartofler jo er  "no go" for PCO piger måtte jeg jo finde på noget andet, og valget faldt på squash, men jeg tror nu at de fleste grønsager kunne piftes op på denne måde.

Kikærtepaneret squash
  • 1 squash i ca 1/2cm tykke skiver
  • salt
  • peber
  • ca 2dl kikærtemel
  • 1 æg

Drys lidt salt på begge sidder af alle squash stykkerne og læg dem på et viskestykke, med et viskestykke hen over i ca 10 minutter, dette gøres for at trække noget af væsken ud af squashen, så bilder jeg mig ind at de bliver lidt mere sprøde.

Slå et æg ud i en dyb tallerken og pisk det let med en gaffel.

I en anden dyb tallerken hældes kikærtemel og peber (og evt. andre krydderier hvis man vil eksperimentere), bland det let med fingrene eller en gaffel.

Tør det værste salt af squashstykkerne og vend dem først i æg og så i kikærtemel, steg ved middelhøj varme til skiverne er gyldne på begge sider.

Server straks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar