torsdag den 19. juli 2012

Lasagne

I min optik bliver det meste mad bedre hvis man tilsætter ost, så i dag står den på lasagne i det lille hjem.
Jeg har fundet en opskrift på PCO venlig pasta på pcoliv.dk (en blog jeg følger meget), som jeg har ladet mig inspirere af.
Kødsovsen kan jo laves som man selv bedst kan lide den, jeg kan godt lide at komme grønsager i, og i dag blev det til hvad der lige var i køleskabet.


Lasagne

Pastaplader
  • 50g kamut mel
  • 2 æg
  • 1dl mælk
  • 2spsk Husk/Skallin
  • Lidt salt
Kødsovs
  • 500g hakket oksekød
  • 1 finthakket løg
  • 1 revet squash
  • CA 10 revet champignon
  • 1 grønsagsboulion terning
  • Ketchup (helst en uden sukker)
  • Salt og peber
  • oregano
  • Chilly pulver
Andet
  • 5% Mornay sovs (jeg er altså ikke overskudsagtig nok til at lave ostesovsen selv, men det kan man jo selv bestemme)
  • Et par håndfulde revet ost efter smag
Først skal pastapladerne laves, alle ingredienserne blandes sammen.
Put bagepapir på en bageplage og smør det med olie.
Hæld derefter dejen på og bred det ud så tyndt som muligt, det kan være lidt nemmere hvis man kommer lidt olie på det redskab der bruges til at sprede dejen ud med. 














Bag i ovnen ved 150grader i ca 10-12 minutter. Lad pladderne køle ned og skær dem så de passer til det fad du bruger.















Steg løgene i et par minutter inden køddet tilsættes og brunes.
tilsæt grønsagerne og lad det koge lidt ned.
tilsæt hakket tomat, tomat purret, boulion og lad det koge lidt.
Smag til med krydderierne og lad det koge lidt mere ind.

saml lasagnen - jeg lægger kødsovs i først, så lidt mornay sovs og så en plade, det gentages og så kommer jeg ost på og lidt oregano.

bag i ovnen i ca. 30 minutter eller til osten er gylden.


Resultatet af pastapladerne blev absolut acceptabelt, men jeg tror at de skal bages lidt mere næste gang, så de er lidt mere "tørre".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar