mandag den 20. august 2012

Kikærte fladbrød

Jeg bruger dette brød i stedet for flüte, til supper og bare som tilbehør, men datter elsker det, og det er næsten den vigtigste godkendelse jeg kan få.

Denne gang blev det grillet i en foliebakke, men ellers laver jeg det bare på en lille pande. Man kan jo krydre det som man vil og putte ost og kerner i efter humør, det gør jeg, her er hvad der var i denne gang.

Se flere variationer nedenfor.


Kikærtefladbrød

  • 1,5dl kikærtemel (kan købes til en fornuftig pris i de fleste grønsagsbikse)
  • 1dl vand
  • 0,5dl olivenolie
  • Salt og peber
  • 1dl. parmesan (valgfri)
  • 0,5dl græskarkerner(valgfri)
  • Rosmarin(valgfri)
Bland det hele godt sammen, dejen skal være godt våd.
Hæld det over på en pande eller i en foliebakke.
Bag til gyldent og gennembagt.

Med pinjekerner
Jeg lavede dobbelt portion denne gang, og i stedet for rosmarin og græskarkerner puttede jeg en håndfuld ristede pinjekerner i. Desuden fik det lige 10 minutter i ovnen ved 200 grader efter det var blevet stegt på beggesider, og det blev virkelig godt.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar