lørdag den 22. september 2012

Vafler

Det er jo altså hygge/se film/spise vafler vejr i dag, så jeg har kastet mig ud i at "opfinde" nogen som er mere PCO venlige, og med disse nåede jeg faktisk ned på kun 31% kulhydrat (den magiske grænse for PCO piger er 33%), jeg tror faktisk også at det er muligt at få procenten endnu længere ned ved at erstatte noget af kamutmelen med Skallin/Husk, det må jeg forsøge næste gang


Vafler
  • 6 æg
  • 100g malede mandler (jeg bruger en kaffekværn)
  • 50g kokosmel (malet sammen med mandlerne
  • 50g Flydende fedtstof . Jeg bruger den der hedder Flydende Lise fra Netto, den er PCO venlig.
  • 6spsk.. Sukrin
  • 3tsk bagepulver
  • 1dl minimælk
  • 100g Kamutmel

Bland det hele sammen og steg ved medium høj varme(mit vaffeljern har 4 varmeindstillinger, jeg brugte nr 3).
Jeg puttede kun lidt fedtstof på vaffeljernet inden jeg kom den første portion på.
Bemærk at de ikke skal have ret lang tid.
Læg vaflerne på en rist og lad dem køle lidt ned, så bliver de lidt mere sprøde.
Server med sukkerfri syltetøj eller med Sukkerfri "Nutella"(der er en i Rema1000 som hedder Cavalier), den bruger jeg en del, den smager rigtig godt.

1 kommentar:

  1. ledet efter en vafel opskrift til pcokost og fandt din, takker - jeg har skiftet ½ delen af kamuten ud med kikæretemel

    SvarSlet