torsdag den 11. oktober 2012

Hakkebøffer i fad

Manden min har fået nyt job, og startede i dag så jeg synes jeg ville kredse lidt om ham når han kom hjem. Det blev til et rigtig godt måltid mad, jeg lavede nogen med geneost og nogen med almindelig fedt fattig ost. Jeg synes dem med gedeost smagte bedst, men tror også de kunne smage godt med skimmelost.

Hakkebøffer i fad

  • 1 pakke hakket oksekød
  • 1 æg
  • 2spsk kamut mel
  • salt og peber
  • en pakke gedeost
  • 2 store tomater
  • 1 Milda creme fine
  • 1 håndfuld revet ost (kan undværes for kaloriernes skyld)
Forvarm ovnen til 250 grader.
Bland den hakkede oksekød med æg, kamut mel, salt og peber, og form 8 små bøffer.
Steg bøfferne ved middel varme i 5 minutter på hver side og læg dem i et smurt ildfast fad.
hæld fløden på panden sammen med den revene ost og varm det til osten er smeltet.
Hæld fløden ned i faddet til bøfferne.
Læg en skive timat oven på hver bøf og en skive ost ovenpå.
Bag i ovnen i ca 10 minutter eller til osten er blevet lidt gylden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar