mandag den 26. november 2012

Bagte kyllingekødboller med smeltet ost

Jeg fandt denne opskrift og alt med ost er jo et plus hos mig, så det måtte prøves.
Jeg har tilpasset opskriften lidt, jeg ville blandt andet gerne have lidt mere sovs. Jeg serverede det bare med kogt blomkål til og lidt salat.


Bagte kyllingekødboller med smeltet ost

Kødboller

  • 1 pakke hakket kyllingekød
  • 1dl tomatsovs (opskriften er nedenfor)
  • 1dl revet parmesan
  • 1tsk hvidløgspulver
  • Oregano og timian
  • 2tsk løgpulver
  • salt og peber
  • Ost i skiver - noget der smager af noget
Tomatsovs
  • 1 dåse hakkede tomater
  • salt og peber
  • oregano og timian
  • 250g champignon
  • 1 lille hakket løg
  • 1 Milda cremfine fløde
Bland de hakkede tomater med salt og peber, oregano og timian og løget og hak det med stavblenderen.
Bland kyllingekødet med tomatsovsen, parmesan, og krydderier.
form 12 "boller" af køddet og bag dem ved 180grader i 25minutter.

Hak champignongerne og brun dem i en gryde med lidt olivenolie, hæld resten af tomatsovsen på og kog det op.
Bland fløden i og varm det igennem.
Smør et ovnfastfad og hæld tomatsovsen i bunden. 
Læg kødbollerne oven i sovsen og læg en skive ost over hver kødbolle.
Bag i ovnen i ca 10 minutter eller til osten er smeltet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar