torsdag den 1. november 2012

Fiskefrikadeller

En af de store overraskelser jeg mødte ved at tale med min diætist var at den fiskefars man kan købe i diverse fødevarebutikker er fyldt med stivelse i form af mel. Altså jeg var da godt klar over at der sikkert var noget i, men ikke hvor meget. Jeg har eksperimenteret meget med at lave nogen selv, og nu synes jeg de er blevet gode.

Fiskefrikadeller

  • 2 x frosne lakseportioner / laksebøffer
  • 2 x froske torskefileter
  • 3 æg
  • 50g mandelmel
  • 1,5 dl mælk
  • 1 fiske bolionterning
  • Salt og peber
  • Evt. lidt knust chilipulver
  • 2spsk. Skallin
  • 1-2tsk. bagepulver
Varm mælken i microbølgeovnen med bolionterningen i, i ca 1 minut eller til terningen er gået helt i opløsning, der skal røres lidt rundt undervejs.
Bland alle ingredienserne i en food processor og lad det stå i ca 10minutter så Skallinen kan nå at suge noget af væsken.
Steg ved medium varme i 6-10minutter på hver side.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar