onsdag den 5. december 2012

Fylde tortilla med spinat og kylling

Jeg fandt denne opskrift, og har tilpasset den så den er PCO venlig. Jeg har brugt fuldkorntortillas da jeg - til min store overraskelse - lærte af min diætist Ida, at tortilla ikke har så højt et indhold af kulhydrat og derfor er okay at spise.
Jeg tror dog at næste gang kommer der dobbelt så meget fyld i hver så der kun bliver 4 tortillaer, men mindre kulhydrat.

Fyldt tortilla med spinat og kylling

  • 4 fuldkorns tortilla
  • 450g frossen helbladet spinat
  • 1 grønsagsboullion 
  • 1/2 revet squash
  • 175g Philadelphia light
  • 25g fintrevet parmesan
  • 400g kyllingekød - forkogt og i små stykker
  • 50g revet ost
  • Salt og peber
Formvarm ovnen til 200 grader.
Tø spinaten op i en gryde over medium varme med bouillonen.
Vend squashen i og lad det varme med i ca 5 minujtter.
Hæld blandingen over i et dørslag, og pres så meget vand ud som muligt, evt. med en grydeske.
Put massen i gryden igen, og over en svag varme blandes philadelphia, parmesan, kød, salt og peber i.
Bland det hele rigtig godt sammen og fordel det på de 4 tortillas.
Fold "enderne" af pandekagerne over fyldet og rul dem sammen.
Læg pandekagerne i et smurt fad og drys den revne ost over.
Bag i ca 20-30 minutter eller til osten er gylden.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar