mandag den 22. juli 2013

Fried "rice"

Jeg har altid været ret vildt med stegte ris, men har holdt mig lidt fra blomkåls udgaven da jeg var bange for at blive skuffet... Jeg fik så meget lyst til stegte ris i dag, at jeg kastede mig ud i det alligevel, og det fortryder jeg ikke - hold nu fast det smagte godt.


Fried "rice"

  • 1/2 pakke champignon - gerne lidt mere spændende svampe, men det var hvad jeg kunne få. - halveret og skåret i tynde skiver.
  • 2 skalotte løg hakket
  • 2spsk kokosolie
  • 1/2 blomkålshoved revet på den grove side af rivejernet
  • 5 forårsløg - hakket
  • 2 æg
  • 2spsk sesamolie
  • 3-4spsk soja
Varm en dyb pande op og hæld kokosolien på (man kan også godt bruge smagsneutral olie)
Steg champignon og skalotteløg til champignonen tager farve.
tilsæt blomkål og forårsløg og steg det i ca 5 minutter.
Skub grønsagerne ud til siden og slå de 2 æg ud på panden, rør rundt i dem ligesom når man laver røræg.
Nær ægget er størkne blandes det hele sammen.
Hæld det hele over i en skål og smag til med sesamolie og soja.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar