onsdag den 17. juli 2013

Lynstegt squash og edamame bønner

Et must have i et hvert low-carb køkken er en spiralizer, så sådan en måtte jeg jo eje. "Man skal ikke gå ned på udstyr" som min mand siger...

Egentlig synes jeg måske lidt det var noget pjat, men jeg må indrømme at jeg er blevet ret glad for det. Jeg brugte den også til at lave "spaghetti" af en squash forleden og det blev faktisk rigtig godt.

Denne gang blev det til hvad der vel mest af alt kan beskrives som en varm salat, og virkelig et lækkert tilbehør med sådan lidt asiatisk flair.

Lynstegt squash og edamame bønner

  • 1 squash kørt igennem spiralizeren
  • 1 god håndfuld edamame bønner
  • 1 skavt soja
  • 1 skvat østerssovs
  • 1/2 håndfuld hakkede cashew nødder
Vend squashen med lidt salt og lad det stå minimum 20 minutter i en sigte så noget af væden kan løbe fra.
Steg squash oh edamame bønner med lidt soja og østersovs.
hæld over i en skål og pynt med cashew nødderne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar