torsdag den 8. november 2012

Squash carbonara

Okay, jeg indrømmer at jeg savner pasta en gang i mellem, og det her hjalp altså ikke rigtigt. Jeg fandt en lignede opskrift på nettet og besluttede for at afprøve det, men det blev lidt for "vådt", så jeg tror at jeg næste gang skal prøve at lave den med den PCO-venlige pasta, og så måske halv-squash spaghetti.


Squash carbonara

  • 1 squash skåret med et juliennejern
  • 1 pakke kalkun bacon
  • 100ml Milda cremefine til madlavning
  • 50g revet parmesan
  • 1 æg
  • salt og peber
Put squashen i et dørslag og drys med salt - lad det stå i en halv times tid for at trække så meget væske ud som muligt.
Steg kalkunbaconen sprød og læg den til side.
Bland æg, ost og fløde i en skål.
Kog squashen i 1-2 minutter i spil-kogende vand.
Dræn squashen og bland ostemassen i.
Rør godt og bland det meste af baconen i.
Pynt inden servering med resten af baconen og lidt revet ost.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar