torsdag den 24. januar 2013

Vietnamesiske forårsruller

Så ramte jeg indlæg nr. 100 - jeg håber at dem der følger med nyder mine indlæg, jeg synes i hvert fald det er sjovt at skrive dem :-)

Disse er nok ikke helt low carb, men vil mene de godt kan bruges til KISS kosten, hvis ellers man sørger for at putte rigeligt med fyld i.
Den søde chili sovs er nok ikke helt så smart, men den kan man jo bare droppe.
Jeg synes det er en hyggelig måde at spise på fordi vi sidder og samler dem ved bordet, og der er jo nærmest ingen grænser for fantasien.
Jeg er absolut ingen mester-ruller, men det går heldigvis ikke ud over smagen.


Vietnamesiske forårsruller

  • 1 pakke rispapir pandekager - kan købes hos de fleste grønthandlere
  • 2 hoveder Bok choi - kan også købes hos de fleste grønthandlere (man kan også bruge spidskål)
  • 2 avokadoer skåret i tynde skiver
  • 1 rød peber skåret i tynde strimler
  • 3 gulerøder skåret i tynde skiver
  • 4 forårsløg skåret i tynde strimler
  • 1 pakke østershatte skåret i tynde strimler
  • 2 kyllingbryst filet skåret i små tern
  • 1 pose tigerejer
  • Chilipulver
  • Olivenolie
  • 1 portion peanutsauce
steg rejerne i lidt chilipulver og olivenolie.
Steg derefter kyllingestykkerne også i chilipulver og olie.
Anret det hele pænt på fade og sæt det på bordet sammen med en dyb tallerken med lunkent vand.
læg et rispapir i vandet ad gangen og lad det blive blødt, dryp det af og fyld med alt det gode.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar